Twilight the movie

VÄRLDPREMIÄR!! hur ofta har man chansen att gå på en sådan?
Jag tog tillfället i akt och såg Twilight Igår, Tillsammans med 11 andra vampyrfantaster. Härligt härligt!

Som jag och de flesta redan förbetett oss på var såklart filmen inte alls lika bra om boken. De kan ju inte ha med alla små viktiga detaljer och det kändes väldigt ihop-pressat. Väldig ,, hur ska jag formulera det?  
Hoppigt mellan scener och konstiga kameravinklar!
sen var ljuset i filmen väldigt kallt och inte allr romatiskt på de ställen de borde ha vart det..
Film missar hade de oxå ><
Tex vid ett tillfälle då de zoomade in edwards topazfärgade ögon, man såg kanten på linserna!!
Vissa specialefekter såg inte verklighetstrogna ut.
När edward och Bella kommer in på skol balen står fört ett dansande par på golvet, sen helt plötsligt två! Hel skumt.
Men fightscenen var bra! den tyckte vi alla om ^^
Och det var så festligt att nog alla i hela biosalongen hade läst boken. Alla satt vi och fnittrade och beundrade saker i filmen andra som inte läst filmen skulle förstå sig på..
som när bella tappar ett äpple i matsalen och edward fångar det i händerna lika dant som twilights bokomslag.


Jag älskar denna hysteri av lyckokänslor man kännde i biosalongen ^^
Men en sak jag störde mig på var cullens hus!! Det var brunt och hypermodernt! I mitt huvud ska huset vara ett vitt stort hus med glasväggar på ena sidan som väter ut emot en bäck. Nae det blev helkaiko i fimen.

Men jag rekomenderar den iallafall varm till alla odödliga och dödliga vampyrfantaster.

this is exactly my brand of heroin<3 ;)

yours for eternity
Satine
over and bite



 


Kommentarer
Postat av: Emelie

Å Twilight e SÅ bra!

2008-11-27 @ 18:36:31
URL: http://emmiish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0